Het kriebelt al jaren

Laat ik beginnen met 1 mei 2019. We verkochten ons bedrijf. Na 14 jaar iets te hard werken en iets teveel stress. Het was de beste beslissing in jaren.

Nu werk ik anderhalve dag per twee weken op de markt, in een kaaskraam. De rest van de tijd vul ik op met haken, koken, lezen en m'n huishouden runnen. In de praktijk komt het natuurlijk neer op een andere volgorde. Vervelen doe ik me nooit.

Met Juffrouw Brouwer wil ik de lezers van mijn blog een kijkje in mijn leven geven. Met man en twee kinderen woon ik in het hart van een rustig dorpje op Zuid-Beveland, in Zeeland. In een huis uit 1933, met een oude timmermanswerkplaats en een grote tuin. Een stel geluksvogels, dat zijn we. Aan ons huis is al veel veranderd maar we zijn nog lang niet klaar.

Ik ben van plan om te bloggen over haken. Haakpatronen te delen, als ik ooit zover ben. Te laten zien wat we eten, als ik me weer eens uitgesloofd heb in de keuken.

Het duurde maanden om de stress van de afgelopen jaren uit m'n lichaam te laten verdwijnen. Bij het minste of geringste ligt het zó weer op de loer, merk ik soms nog. Verhuizen (eind 2017) was de eerste stap om onze manier van leven te veranderen. Meer ruimte om ons heen geeft meer ruimte in onze hoofden. We hebben zoveel meer aandacht voor elkaar. En dat zijn toch belangrijke dingen in het leven?

Daar komt de ondertitel van mijn blog vandaan, pogingen om langzamer te leven. Omdat het helaas nog niet altijd lukt. Maar omdat ik wil laten zien wat het doet met je leven, als je het probeert.

Reacties

Populaire posts