Er is een nieuwe deken in de maak

Allereerst een heel gezond en creatief nieuwjaar toegewenst!

Het is inmiddels al weer vier dagen 2020 en ik wilde al veel eerder vertellen over mijn nieuwe dekenproject. Iets met vakantie en veel familiebezoek en niet helemaal fit zijn..

In 2017 haakte ik elke dag een granny. Aan het einde van dat jaar hield ik er een prachtige deken vol herinneringen aan over.




In 2020 wilde ik weer wel zo'n project beginnen maar dan wat simpeler van opzet. Niet met granny's, maar met strepen. Toen ik om ideeën vroeg in m'n verhaal op Instagram, kreeg ik een heleboel leuke tips, waaronder ook de temperatuurdeken. Maar voor mezelf had ik al wel een aantal regels bedacht.

- Alleen garen uit m'n voorraad gebruiken en geen nieuw garen aanschaffen, hoe leuk dat ook is :-)
- Ik haak brede strepen in één kleur, dus ik hoef niet elke dag een nieuwe kleur te kiezen en dus ook niet zoveel draadjes af te hechten.
- Als resultaat wil ik een simpele maar stoere woondeken met een rechte rand, dus ik haak de hele deken in de granietsteek.

Ik heb m'n mand Stylecraft Special DK erbij gepakt en vier kleuren uitgezocht. Deze kleuren zijn het geworden:



Ik heb niks uitgerekend qua formaat. Als de deken halverwege het jaar al groot genoeg is, dan is mijn dekenproject dus eerder afgelopen! Ik haak de granietsteek met een dubbele draad dus dat schiet lekker op. Er staan nog zoveel andere dingen op de planning dus een project waar ik verder niet al teveel over na hoef te denken is heerlijk voor tussendoor.


Eindelijk had ik ook een goede bestemming voor het mooie notitieboekje dat bij de Mascha Planner van beautygloss hoort. Het is een ideaal formaatje voor notities over deze deken. Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang. Snel verder met mijn toer voor vandaag!

Reacties

Populaire posts